Thuishaven
Passanten
Winterstalling
Occasions
Contact & Route

Home > Occasions > Ketch



Houten 'ketch' tweemaster


Algemene Informatie

  • Afmetingen: 10,67 x 3,2 x 1,2
  • Doorvaarthoogte: mast gestreken ca 4 meter
  • Gewicht: ca 12.000kg
  • Rompvorm: houten rondspant
  • Werf: John Morris, Gosport, klasse Girl Pat 35
  • Bouwjaar: 1946
  • Motorisering: Perkins Phaser 1004-4, 4 cylinder, 90PK, Diesel, indirect gekoeld
  • Maximum snelheid ca. 12 km/u
  • Slaapplaatsen 4
  • Bemiddelingsverkoop
  • Vraagprijs: €50.000,-



  • Aanwezige opties

    Hydraulische besturing, boiler en hydrofor, brandstoftank, toerenteller, accupakket, Matervolt lader, 12V boordspanning, Walstroomaansluiting met een 240V circuit aan boord, dieptemeter, autopilot, bilgepomp, Marifoon, Navigatieverlichting compleet, watertank, Compressorkoelkast, Warmwater boiler, Ankelier met anker, zie verder de foto's




    Opmerkingen

    Liefhebberschip in een uitstekende staat. Kenmerkend voor een ketch zijn de twee masten en de boegspriet. Ze zijn ooit in de U.K. ontworpen als "catch" visboot. Het schip heeft een opvallend gezellig en praktisch interieur en is compleet en zeewaardig uitgerust. De technische staat van het schip is voor een houten schip uit de jaren 40 zeer goed. Naast regulier onderhoud staan er nu geen grote zaken op de rol. Schip is recent nog geheel onder handen genomen waarbij de kwaliteit van het polyester bijzonder goed en degelijk is te noemen. Bij de grootschalige renovatie in 2012/2013 zijn traditionele technieken toegepast om het ontwerp en de constructie eer aan te doen. Er zijn bijvoorbeeld veel planken vervangen en de achterzijde van de kielbalk. Om u een idee te geven: de hele renovatie heeft meer dan 60.000euro gekost.

    De perkins motor is zeer solide. Schip is in september 2015 nog van Londen naar Leiden gevaren.

    In janauri 2015 is het schip uitgebreid gekeurd. Het keuringsrapport (zie laatste foto) is uiteraard beschikbaar. De conclusies van het rapport zijn:
    Dit is niet een jong schip maar er is veel geld geinvesteerd in het herstellen en restaureren van zowel de romp als de boordsystemen. Voor zover het mogelijk is om te onderzoeken is de structuur van de romp prima in orde maar regelmatig onderhoud en controles zijn essentieel. De fasciliteiten aan boord zijn basic en typisch voor de tijd waarin het schip is gebouwd.
    In 2017 is de romp volledig geschilderd en is het onderwaterschip onder handen genomen.

    Wij nodigen u graag uit voor een bezichtiging. Hiertoe kunt u het beste contact opnemen met de havenmeester: 071-5892864
























































    Jachthaven Zijlzicht   |   Zijleiland 1, 2317GE Leiden   |   071 - 5892867

    GPS Locatie: Lat.: 52.17203671713686 Long.: 4.515552520751953